Festivalen D-dorf

Första gången jag befinner mig helt själv på rummet. Sara har kilat iväg med de andra för att fixa något till Ebie som fyller år idag. Själv passade jag på att ägna tiden på förmiddagen åt att klippa mig, och handla mat inför helgen. Hoppas att Sara kan färga håret på mig imorn. Vore grymt inför morgondagens plan om att sticka till club 3001.
   Kan nu meddela att jag luskat ut varför det stinker festival på sina håll, runt om i staden! Det är all jäva öl som hävs och som därmed även spills. Så måste det vara.
   Imorgon ska vi dessutom stiga upp i ottan för att dra oss iväg till en marknad en bit bort i stan. Jag vill nämligen hitta en cykel för en billig peng, så att jag snabbt kan ta mig till praktikplatsen i höst, utan att behöva lägga pengar på biljett för Strassbahn. Tydligen tar det cirka tio minuter att ta sig dit med bil härifrån, och då påstår min handledare för praktikplatsen, att det ändå ligger i centrum. Som nybliven invånare i glassiga Altstadt är det svårt att få begrepp om hur stort Düsseldorf verkligen är. Men klart är att det sträcker sig längre än kullerstensgatorna vi spatserar på.
 
Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback